23 Haziran 2026, Salı 23:38
Son Dakika | GÜNCEL

Bakan Bayraktar, BM Genel Sekreteri Guterres ile Küresel Enerji Dönüşümü Üzerine Görüştü

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi. Görüşmede iklim değişikliği ve enerji dönüşümü konuları masaya yatırıldı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da gerçekleştirilen temasları sırasında BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile önemli bir görüşme gerçekleştirdi. Sosyal medya platformu X üzerinden paylaşımda bulunan Bayraktar, bu toplantıya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum'un da katıldığını belirtti.

Görüşmede, dünya genelinde yaşanan iklim krizine karşı ortak bir mücadele yürütmenin önemi, gelişmekte olan ülkeler için adil bir enerji dönüşüm sürecinin gerekliliği ve sürdürülebilirlik adına atılması gereken adımlar detaylıca ele alındı. Bayraktar, Türkiye'nin 'Enerjide Tam Bağımsız Türkiye' vizyonu doğrultusunda yenilenebilir enerji alanında ulaşmış olduğu seviyeyi ve 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefini Guterres'e aktardı.

Aynı zamanda, Bayraktar Türkiye'nin 2053 hedefleri olan Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma amaçları ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonuna güçlü bir şekilde bağlı olduklarını vurgulayarak, “Enerji arz güvenliği ve çevre politikalarının birbirini desteklediği bir iş birliği ile daha temiz ve sürdürülebilir bir gelecek inşa etmek için çaba göstermeye devam edeceğiz,” değerlendirmesinde bulundu. Bu görüşme, Türkiye'nin uluslararası platformda iklim değişikliği ve enerji politikaları konusundaki kararlılığını bir kez daha gözler önüne serdi.