Vakıflar Genel Müdürlüğü, tarihi Yerebatan Sarnıcı'nın bakım ve onarım çalışmalarının tamamlandığını ve yeniden ziyarete açıldığını ifade etti. 5737 Sayılı Vakıflar Kanunu kapsamında mazbut vakıflar adına tescil edilen sarnıç, tahliye işlemlerinin ardından Vakıflar idaresince devralındı.
Vakıflar Bölge Müdür Yardımcısı Levent Çetin, sürecin yasalar çerçevesinde yürütüldüğüne dikkat çekerek, Yerebatan Sarnıcı'nın Osmanlı dönemi vakıf sistemindeki öneminin vurgulandığını belirtti. Çetin, tarihi yapının, 1921 tarihli Evkaf-ı Hümayun Nezareti ve 1926-1928 kadastro kayıtlarıyla Osmanlı vakıf su sistemiyle bir parça olarak kaydedildiğini açıkladı.
Yapının yeniden ziyarete açılması ile ilgili olarak, 2 Haziran 2026 tarihinde tamamlanan tahliye işlemleri sonrası yapılan incelemelerde, gerekli bakım çalışmaları hızla tamamlandı.
Ücretsiz Ziyaret Fırsatı
Türk vatandaşları, Haziran ayı boyunca Yerebatan Sarnıcı'nı ücretsiz ziyaret edebilirken, bu süre sona erdikten sonra MüzeKart sahipleri sarnıcı gezmeye devam edebilecek. Geçtiğimiz günlerde bazı çevrelerde yapılan 'yapının Bizans kökenli olduğu' yönündeki değerlendirmelere de açıklık getirildi ve vakıf hukukunun bu tür yapılar için geçerli olduğu belirtildi.
Vakıflar Genel Müdürlüğü yetkilileri, 2008 yılından itibaren 1.191 kültürel varlığın benzer süreçler sayesinde mazbut vakıflar adına tescil edildiğini bildirirken, İstanbul'daki 638 taşınmazın da aynı işlemler sonucunda vakıf sistemine kazandırıldığını açıkladı.
Yargı süreçlerinin takip edileceği ve kültürel mirasın korunmasının öncelikli hedef olduğu belirtildi.