Yargıtay, son zamanlarda dikkat çeken bir karara imza attı. Sürekli kahvehanede vakit geçiren bir kocanın boşanma davasında ağır kusurlu sayılması, temel bir aile sorununun mahkeme mantığına taşınmasına yol açtı. 24 yıllık evliliklerinde geçimsizlik yaşayan bir çift, Aile Mahkemesi'nde boşanma davası açtı. İlk olarak yerel mahkeme, ardından Yargıtay 2. Hukuk Dairesi devreye girdi.
Kahvehanede Geçirilen Zaman Boşanma Sebebi Oldu
Eşiyle birlikte sosyal ortamlarda bulunmadığı ve özel günlerde yanında yer almadığı gerekçesiyle, duruşmada koca ağır kusurlu bulundu. Yargıtay, erkeğin aile birliğini ihmal etmesine ve sürekli arkadaşlarıyla kamusal alanlarda zaman geçirmesine vurgu yaparak, kadının bu nedenle tazminat almasının gerekli olduğuna hükmetti.
Aile Mahkemesi'ne başvuran davacı kadın, kocasının ev işlerine katılmadığını, sürekli annesinin evine zorla götürüldüğünü ve bu durumdan dolayı psikolojik şiddete maruz kaldığını ileri sürdü. Kadın, evin ihtiyaçlarını kendisinin karşıladığını ve eşinin ona yaptığı hakaretlerle kişilik haklarını ihlal ettiğini ifade etti.
Yargıtay'ın verdiği bu karar, benzer davalarda Hukuk sistemine emsal teşkil edeceği gibi, boşanma süreçlerinde sosyal medya ve toplumsal öngeriler açısından da dikkat çekiyor. Yerel halk, bu kararın gelecekteki davalar üzerindeki etkilerini tartışmaya başladı.