Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Uraloğlu, İran ve Hürmüz Boğazı'ndaki devam eden kriz sürecinin dikkatle takip edildiğini belirtti. Uraloğlu, ‘Şu an Hürmüz Boğazı'nda biri Türk bayraklı olmak üzere 9 Türk sahipli gemi mevcut. Bu gemilerden 7'sinin çıkma talebi bulunuyor ve bu süreçler titizlikle izleniyor’ ifadelerini kullandı.
Bunun yanı sıra, Uraloğlu, Irak'ın Basra Körfezi'nden Türkiye sınırına uzanacak olan 1200 kilometrelik Kalkınma Yolu için projelendirme aşamasının tamamlandığını duyurdu. Projenin Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Irak ve Türkiye'nin işbirliğiyle uluslararası finansmanla yürütüleceği açıklandı. Uraloğlu, ‘Bu projeyle sadece otoyol ve demir yolu değil, aynı zamanda enerji ve iletişim hatlarını kapsayan büyük bir koridor inşa ediliyor. Eğer modern Hicaz Demir Yolu ve bu projeyi güncel olarak tamamlamış olsaydık, dünya Hürmüz Boğazı’nı bu denli gündeme almazdı. Şu anda bölgedeki çatışma ortamının yatışmasını bekliyoruz ve sonrasında projeye devam edeceğiz’ dedi.