MELTEM GÜNEŞ ANKARA - Tarım ve Orman Bakanlığı, "Türkiye’nin Yasa Dışı, Kayıt Dışı ve Düzenlenmemiş Balıkçılığı Önlemeye, Caydırmaya ve Ortadan Kaldırmaya Yönelik Ulusal Eylem Planı"nı devreye alarak dikkat çekici bir adım attı. Bu plan, su ürünleri kaynaklarının sürdürülebilirliğini güvence altına almak ve yasa dışı balıkçılıkla mücadele etmek amacıyla Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) standartlarına uygun bir biçimde hazırlandı. Plan, Türkiye’nin kıta sahanlığı ve münhasır ekonomik bölgelerindeki egemenlik haklarını güçlendirmeyi, denetim mekanizmalarını artırmayı ve limanlarda 'sıfır tolerans' ilkesine dayanan denetimler gerçekleştirmeyi hedefliyor.
Yeni Denetim Mekanizmaları
Eylem planında, denetim ve kontrol faaliyetlerine dair ayrıntılı bilgi sunuluyor. Elektronik gemi izleme sistemleri, liman devleti tedbirleri ve avcılık faaliyetlerinin izlenmesi gibi kritik alanlarda Türkiye’nin politikası ve düzenleyici çerçevelerini güçlendirmeyi amaçlanıyor. Yasa dışı balıkçılık yapanların mevzuata uygun hareket eden yasal balıkçılara karşı haksız avantaj sağladığı vurgulanarak, bu kişilerin diğer paydaşların yüklerinden faydalanarak