Türk Telekom, çevre dostu uygulamaları ve sürdürülebilirlik odaklı projeleriyle dikkat çekiyor. Şirket, Karbon Saydamlık Projesi (CDP) kapsamında İklim Değişikliği Programı'nda en yüksek seviye olan 'A' notunu 2025 yılında da koruyarak Türkiye'nin iklim hedeflerine olan bağlılığını gösteriyor. İlk raporlamasında Su Güvenliği Programı'nda 'A-' notunu elde eden Türk Telekom, enerji bağımsızlığı hedeflerine katkıda bulunmayı sürdürüyor.
Sivas'ta kurduğu Güneş Enerjisi Santrali (GES) ile yıllık 128 MWp enerji üretim kapasitesine ulaşan Türk Telekom, bu tesisle Türkiye'nin en büyük yenilenebilir enerji kaynakları arasında yer alıyor. Şirket, iklim değişikliği ile mücadelede enerji verimliliği, yenilenebilir enerji kullanımı ve karbon yönetimi konularında önemli adımlar atarak, 2030'a kadar emisyonlarını %45 azaltmayı ve 2050 yılında 'Net Sıfır' hedefini gerçekleştirmeyi planlıyor.
Türk Telekom CEO'su Ebubekir Şahin, çevresel sorumluluğun şirket aktivitelerinin merkezinde olduğunu belirterek, ''Enerji verimliliği, yenilenebilir enerji ve çevre dostu teknolojiler alanında yürüttüğümüz çalışmalara devam ediyoruz. Sıfır Atık Vakfı öncülüğünde düzenlenen Sıfır Atık Forumu ve Sıfır Atık Festivali'nin sürdürülebilir yaşam kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağlayacağına inanıyorum.'' dedi. Ayrıca, bu yılki forumun, Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı COP31 İklim Zirvesi öncesinde farkındalık oluşturma açısından kritik bir öneme sahip olduğunu ifade etti. COP31, ülkemiz için küresel ölçekte önemli bir adım olarak değerlendiriliyor ve Türk Telekom, sürdürülebilirlik alanındaki projeleri ve teknoloji odaklı çözümleriyle bu zirvede yer almak için hazırlanıyor.