Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan, Türkiye ve Azerbaycan ile kurmadıkları ilişkilerin, dış politikalarında dengesizlik yaratacağını açıkladı. Ülkesinin resmi haber ajansı “Armenpress” aracılığıyla yayımladığı görüntülü mesajda Paşinyan, bu ülkelerle ilişkilerin normalleştirilmesi gerektiğini vurguladı. “Azerbaycan ve Türkiye ile ilişkileri geliştireceğimize inanıyorum. Bu da dengeli bir dış politikayı sağlayarak Ermenistan'ın yeni bir devlet deneyimi yaşamasına olanak tanıyacak” diye konuştu.
Paşinyan, Türkiye ile ilişkilerin olmaması durumunda, dış politikasının dengesiz bir yapı kazanacağını dile getirerek, “Eğer Türkiye ile ilişkilerimiz yoksa, bu durum dengenin kaybolması demektir” ifadesini kullandı. Ayrıca, bu yaklaşımın sadece bir istekten ibaret olmadığını belirten Paşinyan, Ermenistan'ın Türkiye, Azerbaycan ve diğer devletlerle de ilişkiler kurması gerektiğine dikkat çekti.