27 Haziran 2026, Cumartesi 07:21
Son Dakika | DÜNYA

Nükleer Silah Harcamalarında Dikkat Çeken Artış: 2025'e Kadar 118,8 Milyar Dolar

Uluslararası Nükleer Silahları Kaldırma Girişimi (ICAN), 2025'te nükleer silah harcamalarının 118,8 milyar dolara ulaşacağını bildirdi. ABD, 69,2 milyar dolarla en fazla harcama yapan ülke oldu.

Uluslararası Nükleer Silahları Kaldırma Girişimi (ICAN), yayımladığı yeni raporda, nükleer silah harcamalarının 2025 yılına kadar önemli bir artış göstereceğini belirtti. "Önceden Tasarlanmış: 2025’te Nükleer Silah Harcamaları" başlıklı çalışmaya göre, 2022 yılında nükleer silahlara yapılan toplam harcama 118,8 milyar dolara ulaştı.

Bu miktar, saniyede yaklaşık 3,768 dolarlık bir harcamaya denk geliyor. Amerika Birleşik Devletleri, 69,2 milyar dolarla nükleer silah harcamalarında lider konumunu korurken, bu rakam geçen yıla göre 12,4 milyar dolar artış göstermiştir. ABD'nin bu harcamaları, nükleer silaha sahip diğer ülkelerin toplam harcamalarından da daha fazla.

Çin, 13,5 milyar dolarlık harcamasıyla ikinci sırada yer alırken, İngiltere 12,6 milyar dolarla üçüncülüğe yükseldi ve böylece Rusya'yı geçmeyi başardı. Rusya'nın harcaması ise 9,5 milyar dolar olarak kaydedildi.

Raporda ayrıca, Fransa'nın 7,7 milyar dolar, Hindistan'ın 2,8 milyar dolar, Pakistan'ın 1,5 milyar dolar, İsrail'in 1,2 milyar dolar ve Kuzey Kore'nin 656 milyon dolar harcama yaptığı bilgisi verilmektedir.