AYDIN HASAN / ANKARA - Türkiye'nin Ada Sınıfı korvetleri, savunma sanayisi alanında dünya genelinde dikkat çekmeye devam ediyor. Son olarak, 878 adaya sahip Malezya, Türkiye tarafından bu sınıfta ihraç edilen gemiler arasında yer alıyor. Savunma sanayiinin öncülerinden STM, Malezya Kraliyet Donanması için inşa ettiği üç korvetin yapımında hız kesmeden devam ediyor. İstanbul'da düzenlenen bir törenle, projenin ikinci gemisi olan ‘RAJA LAUT’ denize indirildi. Bu projenin ilk gemisi de iki hafta önce suyla buluşmuştu. STM, üçüncü gemiyi de bu yılın ağustos ayında denize indirmeyi planlıyor.
2027’de Tamamlanacak
STM'den alınan bilgilere göre, deniz indirme törenine Malezya Selangor Eyaleti Sultanı Sharafuddin Idris Shah, Selangor Tengku Permaisuri Hajah Norashikin, Malezya Savunma Bakan Yardımcısı Haji Adly bin Zahari ve diğer önemli isimler katıldı. STM Genel Müdürü Özgür Güleryüz, yaptığı açıklamada, “Bugün projemizin ikinci gemisi ‘RAJA LAUT’u denize indirerek, STM'nin mühendislik ve lojistik hızının somut bir göstergesini ortaya koymuş olduk. Yüksek üretim temposunu sürdürerek, üçüncü gemiyi de önümüzdeki ağustos ayında denize indirmeyi ve üç gemiyi 2027 yılı içinde teslim etmeyi hedefliyoruz,” şeklinde konuştu.