Dicle Elektrik, Güneydoğu Anadolu Bölgesinde enerji kaybını önlemek ve kaliteli enerji dağıtımını sağlamak amacıyla yürüttüğü denetimlerini aralıksız sürdürüyor. Son olarak Şanlıurfa'nın Eyyübiye ilçesinde gerçekleştirilen rutin kontrollerde dikkat çekici bir kaçak elektrik kullanımı yöntemi belirlendi. Eyyüpkent Mahallesi'nde, bir buğday ambarının önünde park halinde bulunan elektrikli aracın, direk üzerinden çekilen kaçak hatla şarj edildiği tespit edildi.
SAHTE ŞARJ NOKTASI İFŞA OLDU
Yapılan incelemelerde, buğday ambarını kapsayan ana elektrik hattından kaçak bir bağlantı çekildiği ortaya çıktı. Denetim ekipleri, elektrikli araca ait şarj kablosunun, gerekli güvenlik önlemleri alınmaksızın bu bağlantıya bağlandığını görünce şaşırdı. Elde edilen bulgular doğrultusunda, kaçak şarj düzenekleri iptal edilerek olayla ilgili tutanak tutuldu. Araç sahibi F.P. hakkında, mevzuat gereği kaçak elektrik kullanımı nedeniyle ceza düzenlendi.
GÜVENLİK TEHLİKESİ BÜYÜK
Kaçak elektrikle şarj işleminin yalnızca ekonomik kayıplara değil, aynı zamanda ciddi güvenlik tehditlerine de yol açabileceği bildirildi. Özellikle elektrikli araçların yüksek güç gereksinimleri nedeniyle standart dışı bağlantılarla bu tür şarj işlemleri, yangın, elektrik çarpması ve şebeke arızası gibi tehlikeleri beraberinde getiriyor. Bu tür uygulamalar, çevredekilerin can ve mal güvenliğini de riske atıyor. Dicle Elektrik, bölgedeki denetimlerine hız kesmeden devam edeceğini duyurdu.
GEÇMİŞTE YAŞANAN OLAYLARA DİKKAT ÇEKİLDİ
Şanlıurfa'da tespit edilen kaçak şarj düzeneği, daha önceki benzer olayları akıllara getirdi. 2022 yılında Viranşehir ilçesinde bir elektrikli aracın şarj sırasında yangın çıkması sonucunda, bölgede yapılan incelemelerde kaçak elektrik kullanıldığı tespit edilmişti.