İstanbul, 1-7 Haziran tarihleri arasında gerçekleşecek 'Sıfır Atık Festivali'ne ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Festivalin tanıtıldığı toplantıda, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İstanbul Valisi Davut Gül ve Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş bir araya geldi. Ağırbaş, festivalin yalnızca bir etkinlikten ibaret olmadığını, Türkiye'nin gelecek vizyonu için önemli bir toplumsal dönüşüm hareketinin temel taşlarını oluşturduğunu açıkladı.
İstanbul Valiliği ile işbirliği içinde düzenlenen bu festival, 39 ilçe genelinde 1500'den fazla etkinlik sunacak. Ağırbaş, dünyada öncü bir sıfır atık merkezi olmayı hedeflediklerini ve bu amaçla 183 ülkeden katılımcının yer alacağı Uluslararası Sıfır Atık Forumu'nun yapılacağını belirtti. Forumda, 120'den fazla bakan ve 200'ü aşkın belediye başkanının katılım göstermesi bekleniyor.
Festival süresince, atıkların ayrıştırılması ve minimum atık ile organizasyon tamamlanmasının hedeflendiği vurgulandı. Ayrıca, festival boyunca ailelere yönelik çeşitli etkinliklerle sıfır atık bilincinin aşılanacağı ifade edildi. Ağırbaş, 100'ün üzerinde sanatçının geri dönüşüm temalı çalışmalarını sunarak çevre farkındalığını artıracak birçok programa ev sahipliği yapacaklarını belirtti.
İstanbul Valisi Gül, festivalin İstanbul'u sıfır atığın başkenti yapma hedefinin altını çizerek, katılımcılara ailecek unutulmaz anılar yaşatmayı amaçladıklarını kaydetti.