25 Haziran 2026, Perşembe 01:17
Son Dakika | GÜNCEL

İstanbul'da Ormanlık Alanlara Girişler Yasaklandı: Valilikten Tedbirler Açıklandı

İstanbul Valiliği, yaz aylarında artan insan ve araç hareketliliği nedeniyle ormanlık alanlara girişleri yasakladı. Yeni tedbirlerle orman yangınları riski azaltılmaya çalışılacak.

İstanbul Valiliği, yaz mevsimiyle birlikte ormanlık alanlarda insan ve araç geçişlerindeki artışı göz önünde bulundurarak önemli bir duyuru yaptı. Gelen açıklamaya göre, bu durumun orman yangınlarına neden olabilecek riskleri artırdığı belirtilerek, bu risklerin önüne geçmek amacıyla çeşitli önlemlere başvurulacağı ifade edildi.

Valilik, İstanbul genelindeki tüm ormanlık alanlara 8 Haziran 2026 ile 15 Ekim 2026 tarihleri arasında girişlerin yasaklandığını ve mangal, tüp gibi ateş yakma eylemlerinin de bu süre zarfında engelleneceğini duyurdu. Ayrıca, Orman Kanunu'nun 31. ve 32. maddeleri uyarınca köy ve mahallelerde ağaç, dal ve bitki örtüsünün yakılması yasaklandı. Ancak, belirlenen piknik ve mesire alanları ile parklar, tabiat parkları gibi yerlerde piknik ve spor gibi faaliyetler kısıtlamalardan muaf tutuldu.

Açıklamanın devamında, ormanlık alan çevresindeki sanayi tesislerinin ve enerji nakil hatlarının, yangın riskine karşı her türlü önlemi alması gerektiği vurgulandı. Tüm belediyelerin orman içi ve kenarı çevresindeki çöp toplama alanlarında koruma bandı oluşturması gerektiği bildirildi. Yangınla mücadele için, kamu ve özel sektör imkanlarının seferber edileceği ifade edilirken, yasaklara uymayanlara karşı idari ve adli işlemler yapılacağı belirtildi.