25 Haziran 2026, Perşembe 01:15
Son Dakika | GÜNCEL

İçişleri Bakanı Çiftçi, Moğolistan Başbakan Yardımcısı ile Stratejik İşbirliği Görüştü

İçişleri Bakanı Çiftçi, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar ile gerçekleştirdikleri görüşmede, iki ülke arasındaki ticaret hacminin artırılması, afet yönetimi ve güvenlik konularında işbirliğini güçlendirdiklerini ifade etti.

İçişleri Bakanı Süleyman Çiftçi, sosyal medya üzerinden yaptığı bir paylaşımda, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar ile İçişleri Bakanlığı'nda yapılan önemli bir görüşmeye değindi. İki ülke arasındaki stratejik ortaklığın güçlendirilmesi amacıyla yapılan toplantıda, ticaret ve yatırım alanlarının yanı sıra afet ve acil durum yönetimi, kamu güvenliği, sınır yönetimi, düzensiz göçle mücadele ve siber güvenlik gibi birçok alan üzerinde duruldu.

Bakan Çiftçi, Türkiye ile Moğolistan arasındaki ticaret hacminin artırılmasının önemine vurgu yaparak, ortak hedeflerinin ticaret hacmini 500 milyon dolar seviyesine ulaştırmak olduğunu belirtti. Ayrıca, Türkiye'nin yaklaşık 40 yıllık serbest bölge deneyimini Moğolistan ile paylaşmaya ve işbirliklerini güçlendirmeye hazır olduklarını dile getirdi.

Çiftçi, paylaşımında ayrıca FETÖ ile mücadele konusundaki duyarlılıklarını yineleyerek, terör örgütüyle bağlantılı yapıların faaliyetlerinin durdurulmasına ilişkin beklentilerini ifade etti. Türkiye, Moğolistan ile ilişkilerini stratejik ortaklık düzeyine uygun olarak, somut projeler ve karşılıklı güven temelinde daha da güçlendirmek arzusunu taşıdıklarını vurguladı. Bakan, Moğolistan hükümetine yaptığı nazik ziyaret ve samimi görüşmeler için teşekkür ederek, dost Moğol halkına selamlarını iletti.