27 Haziran 2026, Cumartesi 19:43
Son Dakika | GÜNCEL

Hizbullah'tan İsrail-Lübnan Anlaşmasına Sert Tepki: 'Aşağılayıcı ve Yok Hükmünde'

Hizbullah lideri Naim Kasım, Washington'da imzalanan İsrail-Lübnan anlaşmasına yönelik çarpıcı bir değerlendirme yaptı. Kasım, anlaşmanın 'aşağılayıcı' olduğunu belirterek, bu durumu Lübnan'ın egemenliğine bir tehdit olarak gördüklerini ifade etti.

Hizbullah lideri Naim Kasım, İsrail-Lübnan anlaşmasının Washington'da imzalanmasının ardından yaptığı açıklamada, bu durumu eleştirdi. Kasım, anlaşmayı 'aşağılayıcı ve yok hükmünde' olarak nitelendirirken, Lübnan'daki yetkililerin bu durumu başarı olarak göstermesini eleştirdi.

'Aşırı Tehlikeli Bir Durum'

Kasım, anlaşmanın bir 'yüz karası' olduğunu ve ülkenin egemenliğinden taviz verildiğini vurgulayarak, İsrail'in Lübnan'dan çekilmesini talep etme şartını 'tehlikeli' bulduğunu ifade etti. Bu durumun, Lübnan'ı düşman konumundaki İsrail'in elinde bir piyon haline getirebileceğini belirtti.

Hizbullah liderinin açıklamalarının ardından Beyrut'ta, Hizbullah destekçileri tarafından lastik yakarak yolların kapatıldığı protestolar düzenlendi. Bu olay, kamuoyundaki tepkilerin yalnızca başlangıcı olarak değerlendiriliyor.