Hizbullah lideri Naim Kasım, İsrail-Lübnan anlaşmasının Washington'da imzalanmasının ardından yaptığı açıklamada, bu durumu eleştirdi. Kasım, anlaşmayı 'aşağılayıcı ve yok hükmünde' olarak nitelendirirken, Lübnan'daki yetkililerin bu durumu başarı olarak göstermesini eleştirdi.
'Aşırı Tehlikeli Bir Durum'
Kasım, anlaşmanın bir 'yüz karası' olduğunu ve ülkenin egemenliğinden taviz verildiğini vurgulayarak, İsrail'in Lübnan'dan çekilmesini talep etme şartını 'tehlikeli' bulduğunu ifade etti. Bu durumun, Lübnan'ı düşman konumundaki İsrail'in elinde bir piyon haline getirebileceğini belirtti.
Hizbullah liderinin açıklamalarının ardından Beyrut'ta, Hizbullah destekçileri tarafından lastik yakarak yolların kapatıldığı protestolar düzenlendi. Bu olay, kamuoyundaki tepkilerin yalnızca başlangıcı olarak değerlendiriliyor.