25 Haziran 2026, Perşembe 02:36
Son Dakika | GÜNCEL

Frederiksen, Üçüncü Kez Danimarka Başbakanı Olarak Göreve Başladı

Koalisyon görüşmelerini tamamlayan Başbakan Frederiksen, Kral X. Frederik ile yaptığı görüşmenin ardından yeni hükümetini kurdu. Danimarka'da hükümet belgelerini sunma sürecini gerçekleştiren Frederiksen, yeni koalisyonun resmi olarak göreve başladığını açıkladı.

Koalisyon görüşmelerini başarıyla sonlandıran Danimarka Başbakanı Mette Frederiksen, ülke gezisinde bulunan Kral X. Frederik’in Odense Limanı’nda demirli kraliyet gemisine giderek yeni hükümetini kurduğunu duyurdu. Kral ile yaptığı görüşme sırasında, yeni hükümetin kurulmaya hazır olduğunu vurgulayan Frederiksen, Danimarka’nın siyasi tarihindeki bu önemli adımı atmış oldu.
Danimarka’da, seçilmiş başbakanların hükümet belgelerini görevdeki devlet başkanına sunma yükümlülüğü bulunmaktadır. Frederiksen’in, seçim sonuçlarının ardından tam 68 gün sonunda oluşturduğu yeni hükümet, Sosyal Demokrat Parti, Sosyalist Halk Parti, Ilımlılar ve Radikal Liberal Parti’den oluşan dörtlü sol koalisyonun bir parçası olarak hayata geçti. Yeni koalisyon hükümeti, resmi olarak Amalienborg Sarayı’nda Kral Frederik’in huzuruna çıkmasının ardından görevine başlamış olacak. / İrfan KURTULMUŞ-KOPENHAG