25 Haziran 2026, Perşembe 15:07
Son Dakika | GÜNCEL

Fransa'da Ebola Virüsü Alarmı: 21 Günlük Karantina Uygulaması Başlatıldı

Fransa Sağlık Bakanı Stephanie Rist, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nden dönen bir doktorun Ebola virüsü taşıdığını duyurdu. Durumu ciddi olmayan doktor, 21 günlük karantinaya alındı ve yakın temas kurduğu kişiler de izlenmeye başladı.

Fransa Sağlık Bakanı Stephanie Rist, France 2 televizyon kanalında gerçekleştirilen bir programda, ülkede Ebola virüsü tespit edildiğine dair önemli açıklamalarda bulundu. Kongo Demokratik Cumhuriyeti'ndeki (KDC) insani yardım faaliyetlerinden dönen bir doktorun Ebola taşıdığının belirlendiğini ifade eden Rist, bu doktorun deneyimli bir sağlık profesyoneli olduğunu açıkladı.

Doktorun uçağa bindiği sırada herhangi bir hastalık belirtisi göstermediğini vurgulayan Rist, bu durumun virüsün bulaşma ihtimalinin çok düşük olduğunu gösterdiğini belirtti.

21 GÜNLÜK KARANTİNA SÜRECİ

Uçuş sırasında doktorun baş ağrısı şikayeti taşıdığını kaydeden Rist, bu nedenle doktorun varışta hemen hastaneye götürülerek 21 gün boyunca karantina altına alındığını söyledi. Bununla birlikte, doktoyun uçaktaki yakın temaslarının da tespit edilerek, tedbir amacıyla 5 kişinin de karantinaya alındığını bildirdi.

Ebola Salgınının Durumu

Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde 246 şüpheli vaka ve 65 ölüm kaydedilmesinin ardından 15 Mayıs’ta Ebola salgını ilan edilmişti. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) de 17 Mayıs’ta bu durumu uluslararası halk sağlığı için acil durum olarak nitelendirmişti. Sağlık yetkilileri, mevcut salgının nadir bir Ebola varyantı olan 'Bundibugyo' virüsünden kaynaklandığını ve henüz onaylanmış bir tedavi yönteminin bulunmadığını aktardı.

Fransa, Ebola virüsünün tespitiyle ilgili durumu yakından takip ederken, Sağlık Bakanlığı ve hükümet yetkilileri, vatandaşları bilgilendirme ve tedbir alma sürecini sürdürmekte kararlı.