25 Haziran 2026, Perşembe 01:16
Son Dakika | GÜNCEL

Evde Sağlık Hizmetlerinde Yeni Dönem: Sağlık Bakanı Memişoğlu'ndan Önemli Açıklama

Sağlık Bakanı Memişoğlu, "Sağlıklı Türkiye Yüzyılı" vizyonu doğrultusunda devrim niteliğinde bir adım atarak evde sağlık hizmetleri alanında yeni bir yönetmelik yayınladı. 133. mevzuat düzenlemesi ile entegre sağlık hizmetleri sunma amacını güden bu düzenleme, hastaların sağlık süreçlerini evde devam ettirerek, sağlık altyapısının güçlendirilmesine katkı sağlayacak.

HABER MERKEZİ- Sağlık Bakanı Fahrettin Memişoğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Sağlıklı Türkiye Yüzyılı" hedefleri doğrultusunda sağlık altyapısını güçlendirmeye devam ettiklerini belirtti. Bakan, göreve geldikleri günden bu yana 133 mevzuat düzenlemesi gerçekleştirdiklerini vurgularken, bugün Resmî Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelikle evde sağlık ve palyatif bakım hizmetlerinin entegrasyonunun sağlandığını duyurdu.

Bu yeni yönetmelik, sağlık tesislerinde tedavi planı oluşturulan hastaların tıbbi süreçlerini ev ortamında yürütmeyi amaçlıyor. Kardiyovasküler, nörolojik, ileri evre kronik ya da nadir hastalığı bulunan vatandaşlar, yara ve yanık bakımları ve ilaç raporu yenileme gibi işlemleri kendi evlerinde alacaklar. Yeni düzenlemeyle birlikte evde sağlık hizmetlerine erişim kanalları da genişletilecek; ESHİM (444 38 33) üzerinden yapılan başvurular, ESKOM ve aile hekimleriyle entegre bir şekilde iletilecek.

Kurulacak koordinasyon birimleri ve dijital sistemler sayesinde sevk, kabul ve taburculuk süreçlerinin daha hızlı ve planlı bir şekilde gerçekleştirilmesi sağlanacak. Bakan Memişoğlu, bu yeni yönetmeliğin ülke için hayırlı olmasını temenni etti.