27 Haziran 2026, Cumartesi 07:24
Son Dakika | DÜNYA

Ermenistan Başbakanı Paşinyan: Türkiye ile Demir Yolu Açılması Umut Veriyor

Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan, bakanlar kurulu toplantısında Türkiye ile demir yolunun hızlı bir şekilde açılmasını umduğunu belirtti ve ihracat yollarını çeşitlendirme hedefiyle ilgili açıklamalarda bulundu.

Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan, 7 Haziran'daki seçimlerde parlamentoda çoğunluğu elde ettikten sonra düzenlediği bakanlar kurulu toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Paşinyan, ülkesinin ihracat yollarını çeşitlendirmek için çeşitli adımlar attığını ifade etti.

'Demir Yolu Hızla Açılmalı'

Paşinyan, ayrıca Ermenistan-Türkiye arasındaki demir yolunun bir an önce faaliyete geçmesini temenni etti. Bu bağlamda, Ahılkelek-Kars demir yolunun her iki hattının da aktif olduğunu belirten Paşinyan, Gürcistan Başbakanı ile bu konuyu görüştüğünü ve herhangi bir sorun olmayacağına dair güvence aldığını belirtti. Türkiye Cumhurbaşkanı ile de bu hatların açık olduğuna dair görüşmeler yaptığını ekledi.

'Lojistik Merkezlerle İhracatı Artırmalıyız'

Başbakan Paşinyan, Azerbaycan'ın Nahçıvan ile bağlantısını sağlayacak Uluslararası Barış ve Refah İçin Trump Rotası (TRIPP) projesinin sunduğu fırsatların önemli ölçüde arttığına dikkat çekerek, bu süreçte pazar çeşitlendirmesinin ve lojistik merkezlerinin oluşturulmasının gerekliliğini vurguladı. İhracatı artırmanın önemini yineleyerek, bu konuda sürekli olarak çalıştıklarını ifade etti.