Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de düzenlenen Enerji Haftası etkinliğine katılarak, Türkiye'nin enerji güvenliği konusundaki kritik rollerini global düzeyde paylaştı. Bayraktar, Türkiye’nin enerji alanındaki temel önceliklerini sıralarken, arz güvenliğini sağlamak, ithalat bağımlılığını azaltmak, ekonomik büyümeyi desteklemek ve net sıfır emisyon hedefine ulaşmak olduğunu ifade etti. Bu bağlamda, Türkiye ile Azerbaycan arasındaki iş birliğinin, bölgesel enerji güvenliğine sağladığı katkılara da dikkat çekti.
Ortak Tarih ve Güçlü İş Birliği
Bakan Bayraktar, Türkiye ve Azerbaycan’ın ortak tarih ve kardeşlik üzerine inşa edilen ilişkilerinin, Avrupa'nın enerji güvenliğine sağladığı katkıları da vurguladı. Bakü-Tiflis-Ceyhan ve TANAP gibi stratejik projelerin, bölgedeki enerji mimarisini nasıl dönüştürdüğünü anlattı.
Bölgesel Enerji Merkezi Olma Vizyonu
Doğu ve Batı arasında stratejik bir konumda yer alan Türkiye'nin, güvenilir bir enerji ortağı olma rolünü sürdürmeye kararlı olduğunu söyleyen Bayraktar, bu sene ev sahipliği yapacağı COP31 etkinliği ile küresel enerji ve iklim dialoguna katkıda bulunacaklarını belirtti.
Yeni Doğal Gaz Anlaşması ve Mega Projeler
Bakü Enerji Haftası'nda Türkiye ile Azerbaycan arasında imzalanan yeni bir doğal gaz anlaşması, iki ülke arasındaki güçlü enerji ilişkilerini daha da güçlendirdi. 2029 yılından itibaren Türkiye’ye toplam 33 milyar metreküp doğal gaz tedarik edilecek bu stratejik adım, Türkiye’nin enerji merkezi olma hedefine önemli katkılar sağlayacak.
Mesajı ile Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da açılışta yer aldı. Erdoğan, Bakü-Tiflis-Ceyhan ve TANAP gibi projelerin başarıyla hayata geçirilmesini vurgulayarak, bölgedeki enerji güvenliğinin artırılmasına yönelik yeni fırsatlara işaret etti.