Mısır'ın ev sahipliğinde düzenlenen dörtlü platformun dördüncü toplantısı, dün Kahire'de gerçekleştirildi. İlk olarak 18 Mart'ta bir araya gelen bu platformda, Türkiye, Mısır, Suudi Arabistan ve Pakistan dışişleri bakanları buluştu.
Hızlı ve Etkili Sonuç Üzerine Vurgu
Toplantıda yayımlanan ortak bildiride, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakat zaptı memnuniyetle karşılandı. Bu gelişmenin, bölgedeki güvenlik ve istikrar, enerji piyasaları, küresel tedarik zincirleri ve uluslararası ticaret açısından önemli bir adım olduğu vurgulandı. Bildiride, kalan sorunların çözümü için yapılacak müzakerelerin hızlı ve etkili bir şekilde sonuçlandırılması gerektiğinin altı çizildi.
Bölgenin Lider Ülkeleri Bir Araya Geldi
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, toplantının ardından yaptığı açıklamada, dört ülke arasında etkin bir iletişim ve uzlaşı sağlandığını belirtti. Fidan, bu ülkelerin bölgedeki büyük potansiyeli ve sorumluluklarıyla, siyasal, güvenlik ve ekonomik sorunların çözümüne yönelik ortak çabalarının önemini vurguladı.
Libya Konusu Öne Çıktı
Dışişleri Bakanı Fidan, toplantının yanı sıra Mısır ve Suudi Arabistan dışişleri bakanları ile ABD'nin Arap ve Afrika İşlerinden Sorumlu Kıdemli Danışmanı'nın katılımıyla Libya da dahil olmak üzere bölgesel konuların ele alındığı bir başka görüşmeye de katıldı.
Cumhurbaşkanı Sisi Balanları Kabul Etti
Mısır Cumhurbaşkanı Abdulfettah es-Sisi, toplantıya katılan dört bakanı kabul ederek düzenlenen görüşmelerin önemine dikkat çekti.