Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Sayıştay'ın 164. kuruluş yıl dönümü etkinliğinde önemli mesajlar verdi. Sayıştay mensupları ve misafirlerle bir araya gelen Erdoğan, kamu maliyesinin iyi yönetilmesinin ülkenin geleceği açısından kritik olduğunu vurguladı. "Devletin varlık gayesi adalettir" ifadesini kullanan Erdoğan, kamu malının israf edilmesine asla göz yummayacaklarını belirtti.
Konuşmasında, Sayıştay'ın devletin devamlılık ilkesinin bir sembolü olduğuna dikkat çeken Erdoğan, köklü bir geçmişe sahip bu kurumun mali denetim ve hesap verme sorumluluğuna katkı sağladığını ifade etti. "Devletin güçlü olması, kaynakların etkin yönetilmesine bağlıdır" diyerek geçmişte yaşanan mali skandalları hatırlattı.
Yerel yönetimler hakkında da uyarılarda bulunan Erdoğan, "Yerel yönetim merkezli skandallar asla mazur görülemez" diyerek, kamu kaynaklarının halkın yararına kullanılmasının şart olduğunu dile getirdi. Erdoğan, Sayıştay'ın rehberlik ve denetim çalışmalarının, Türkiye Yüzyılı'nın inşasına katkı sağlama konusunda daha etkili olmasını beklediklerini belirtti.
Son olarak, kamu personelinin kaynak kullanımında dikkatli olmasının önemine işaret eden Erdoğan, bu konuda net ve kararlı bir tutum sergilemenin gerekliliğini vurguladı. Her türlü vesayet odağına karşı mücadelenin, halkın kaynaklarını koruma mücadelesi olduğunu dile getirdi.