Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, bugün düzenlenen Milli Güvenlik Konferansı'nın açılışında önemli açıklamalarda bulundu. İlk olarak, Türk milletinin geçmişten gelen kahramanlığına atıfta bulunarak, vatanın güvenliği için hayatlarını feda eden şehitleri rahmetle andı. Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde gerçekleşen etkinlikte, güvenlik kuvvetlerine de minnettar olduğunu belirtti ve onların fedakârca görevlerini takdir etti.
Erdoğan, konferansların amacının, Türkiye'nin milli güvenlik siyasetinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak, kurumsal koordinasyonu güçlendirmek ve yeni tehditlere karşı donanımlı kadrolar yetiştirmek olduğunu ifade etti. Milletin iradesini ön planda tutarak başlatılan sessiz devrimlerle güvenlik alanındaki yapının köklü değişiklikler geçirdiğini aktardı. Bu kapsamda, genel sekreterliğin görev alanının daraltılarak asli misyonuna odaklandığını vurguladı.
Geçmişteki zorlukların üstesinden gelinerek, savunma sanayisinin güçlendirildiğini ve bu alandaki dışa bağımlılığın azaltıldığını belirten Erdoğan, Türkiye'nin stratejik konumunu ve güvenlik ihtiyacını uluslararası arenada nasıl güçlendirdiğini açıkladı. Her fırsatta vurguladığı 'Terörsüz Türkiye' vizyonunun, güvenlik politikasının ötesinde bir devlet stratejisi olduğunu sözlerine ekledi.
Ayrıca, ekonomik ve siyasi alanda elde edilen başarıların terörle mücadeledeki etkin yaklaşımlarla birleştiğini ifade eden Erdoğan, devleti FETÖ benzeri yapılardan temizlediklerini de hatırlattı. Bu bağlamda, Türkiye'nin millete ve geleceğine olan güçlü inancının, uluslararası alanda kendine özgü bir hikaye yazma çabasının temel taşını oluşturduğunu belirtti.
Sonuç olarak, Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türk milletinin birlikte hareket etme gücü ile geleceğe daha umutla bakmasının öngörüsü içerisinde, ulusal güvenlik hedeflerine ulaşılmasını sağlayacak adımların atıldığını duyurdu.