25 Haziran 2026, Perşembe 01:18
Son Dakika | GÜNCEL

Bakanlık, Yenilenebilir Enerji Yatırımlarıyla 7 Yılda 7.62 Milyar Lira Tasarruf Sağladı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, gerçekleştirdiği yenilenebilir enerji yatırımları sayesinde 7.62 milyar lira tasarruf etti. Geçtiğimiz yıl, 156 bin 999 gigavatsaat enerji üretimi ile önemli çevresel kazanımlar elde edildi.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, 2019-2025 yılları arasında yaptığı yenilenebilir enerji yatırımlarıyla toplamda 7.62 milyar lira tasarruf sağladı. Bu süreçte gerçekleştirilen 156 bin 999 gigavatsaatlik enerji üretimi, yaklaşık 91 milyon ton karbondioksit emisyonunun önlenmesine yardımcı oldu. Ayrıca, bakanlık, 4 bin 532 hektar alana 4,9 milyon fidan dikerek, 7 yılda toplam 54 bin 409 ton karbondioksit salınımını azalttı. Sıfır Atık Yönetimi Projesi ile 2025 yılına kadar 7 bin 174 ton atığın geri kazanılması hedeflenirken, bu uygulama sayesinde 8 bin 960 ağacın kesilmesinin önüne geçilmesi planlanıyor. Bakan Alparslan Bayraktar, “Gelecek nesillere daha yaşanabilir, yeşil ve temiz bir dünya bırakmak için kararlılıkla çalışıyoruz. Ülkemizin yeşil dönüşümüne hız kazandıracak adımlar atarak doğa ile uyumlu bir Türkiye inşa etmek için çaba gösteriyoruz” şeklinde değerlendirmede bulundu.