Bağımlılıkla Mücadelede Yeni Bir Dönem Başlıyor
Bağımlılık meselesinin çözümünde bireysel yaklaşımların yetersiz kaldığı vurgulanarak, aileyi merkez alan bir modelin uygulanmaya başlanacağı duyuruldu. Bu doğrultuda, Türkiye Yeşilay Cemiyeti ile iş birliği içinde hayata geçirilen protokol, bağımlılık riski taşıyan bireylerin ihtiyaç duyduğu destek hizmetlerine ulaşımını kolaylaştırmayı hedefliyor.
Batman Pilot Uygulama Alanı
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, düzenlenen etkinlikte yaptığı konuşmada, 18 yaş üstü bağımlı bireylerin aileleriyle birlikte topluma daha güçlü bir şekilde entegre olmasına yardımcı olduklarını söyledi. Batman'da pilot olarak uygulanan 'Bağımlılık Sosyal Risk Haritası' çalışması ile ailelerin ihtiyaçları yerinde tespit edilerek, gerekli hizmetlerin sunulacağı müjdelendi. Göktaş, 'Yeşilay ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği sayesinde koruyucu ve önleyici hizmetleri güçlendiriyoruz' dedi.
Aile Temelli Yaklaşıma Dikkat Çekildi
Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç ise dünyada bağımlılıkla mücadelenin genellikle birey odaklı sürdüğünü, ancak kendilerinin aileyi de sürece dahil eden bir model geliştirdiklerini belirtti. Dinç, 'Bağımlılık yalnızca bireyi etkilemekle kalmaz, aile ve toplumu da derinden etkiler. Bu protokol sayesinde önleme, müdahale ve rehabilitasyon alanlarında daha etkili bir şekilde ilerleme kaydedeceğiz' şeklinde konuştu.