25 Haziran 2026, Perşembe 01:16
Son Dakika | GÜNCEL

Bağımlılıkla Mücadelede Aile Temelli Yeni Protokol Uygulamaya Alındı

Bağımlılıkla mücadelede aile odaklı bir yaklaşım benimseyen yeni protokol, bağımlı bireylerin yanı sıra onların ailelerine de destek olmayı hedefliyor. Yeşilay iş birliğiyle gerçekleştirilen uygulama, bağımlı bireylerin ihtiyaç duyduğu hizmetlere erişimini kolaylaştırmayı amaçlıyor.

Bağımlılıkla Mücadelede Yeni Bir Dönem Başlıyor

Bağımlılık meselesinin çözümünde bireysel yaklaşımların yetersiz kaldığı vurgulanarak, aileyi merkez alan bir modelin uygulanmaya başlanacağı duyuruldu. Bu doğrultuda, Türkiye Yeşilay Cemiyeti ile iş birliği içinde hayata geçirilen protokol, bağımlılık riski taşıyan bireylerin ihtiyaç duyduğu destek hizmetlerine ulaşımını kolaylaştırmayı hedefliyor.

Batman Pilot Uygulama Alanı

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, düzenlenen etkinlikte yaptığı konuşmada, 18 yaş üstü bağımlı bireylerin aileleriyle birlikte topluma daha güçlü bir şekilde entegre olmasına yardımcı olduklarını söyledi. Batman'da pilot olarak uygulanan 'Bağımlılık Sosyal Risk Haritası' çalışması ile ailelerin ihtiyaçları yerinde tespit edilerek, gerekli hizmetlerin sunulacağı müjdelendi. Göktaş, 'Yeşilay ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği sayesinde koruyucu ve önleyici hizmetleri güçlendiriyoruz' dedi.

Aile Temelli Yaklaşıma Dikkat Çekildi

Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç ise dünyada bağımlılıkla mücadelenin genellikle birey odaklı sürdüğünü, ancak kendilerinin aileyi de sürece dahil eden bir model geliştirdiklerini belirtti. Dinç, 'Bağımlılık yalnızca bireyi etkilemekle kalmaz, aile ve toplumu da derinden etkiler. Bu protokol sayesinde önleme, müdahale ve rehabilitasyon alanlarında daha etkili bir şekilde ilerleme kaydedeceğiz' şeklinde konuştu.