ABD Savunma Bakanı Pete Hegseth, Brüksel'deki NATO karargahında gerçekleştirilen Savunma Bakanları Toplantısı'nda önemli açıklamalarda bulundu. Hegseth, NATO müttefiklerinin artık daha fazla sorumluluk alması gerektiğini ifade etti.
'NATO 3.0 DEĞERLENDİRMESİ'
Toplantıda, Avrupa'daki ABD güçlerinin yerleşimini ve üslenmesini inceleyecek altı aylık bir 'Savunma Bakanlığı Değerlendirmesi' başlatacaklarını duyuran Hegseth, bu sürecin 'NATO 3.0 Değerlendirmesi' adıyla anılacağını belirtti. 'Çalışma, ABD ordusu, Kongre ve müttefiklerle istişareleri içerecek' diyen Hegseth, ama bunun gerçek bir inceleme olacağını da vurgulayarak, 'Amacımız, NATO'nun Avrupa savunmasındaki liderliğini pekiştirmek' dedi.
'HARCAMALAR MÜTTEFİKLERİN PERFORMANSINA BAĞLI'
Hegseth, ABD'nin NATO'ya yıllık mali katkılarının diğer ülkelerin savunma bütçelerine bağlı olacağını aktararak, 'Eğer müttefikler gerekli harcamaları yapmazsa, bizim katkılarımız da azalacaktır' uyarısında bulundu. Avrupa'nın kendi savunmasını üstlenmesi gerektiğinin altını çizen Hegseth, 'Bu, hem ABD'nin kuzeydeki güç yerleşimini iyileştirmek hem de NATO 3.0'ı güçlendirmek adına hayati öneme sahip' ifadelerini kullandı.
'NATO'NUN GEÇMİŞTEN DERS ÇIKARMASI GEREKİYOR'
Hegseth, 'NATO artık geçmişteki kayıplara dönemez. Geçmişteki 'bedavacılık dönemine' geri dönmeyeceğiz' diyerek NATO'nun gerçek bir askeri ittifak haline gelmesi gerektiğini vurguladı. Hegseth, 'Özellikle Trump yönetimiyle belirginleşen bu süreçte, Avrupa'nın güçlü bir Amerika ile müttefik olan askeri bir güç olması hedefleniyor' dedi.
Son olarak, Avrupa'nın güvenliğinin, müttefiklerin kendi yükümlülüklerini yerine getirmesiyle mümkün olacağını dile getiren Hegseth, 'Artık zamanıdır, müttefiklerimiz bu sorumluluğu alabilmeli' mesajını verdi.