Washington Post'un derlediği bilgilere göre, Haziran ayının başları, aile içindeki şiddetin şok edici örneklerine sahne oldu. Iowa, New York ve Florida'da meydana gelen üç ayrı cinayet olayında, toplamda 13 aile bireyi hayatını kaybetti. Üç baba, çocuklarını ve onların annelerini hedef alarak, korkunç bir tablo ortaya koydu. İki olayda silah, birinde ise bıçak kullanıldığı belirtiliyor. Bu trajik olayların arasında en küçüğünün yalnızca 3 yaşında olduğu kaydedildi.
Uzmanlar, pandeminin ardından toplumsal cinayet vakalarının azalmasına rağmen, aile içi şiddet vakalarının yüksek seviyelerde seyrettiğini vurguluyor. Northeastern Üniversitesi'nin verilerine göre, bir kişinin dört veya daha fazla akrabasını öldürdüğü saldırılar 20 yılın en düşük seviyesindeyken, bu yıl yalnızca haziran ayının başları itibarıyla, geçen yılın tamamından daha fazla aile cinayeti vakası yaşandı.
ABD Federal Soruşturma Bürosu (FBI) verilerine göre, son on yıl içerisinde birden fazla aile üyesinin öldüğü saldırıların sayısında 2022'de bir zirve yaşanmıştı. O yıl, bu tür cinayetlerin sayısı 194'e ulaşarak kaydedildi. 2023 yılı, bu korkunç sayıların devam ettiğini gösterdi. Aile ve eş cinayetleri, toplam cinayetlerin %21’ini oluştururken, bu oran 2020’de %15 civarında kalmıştı.